Giriş Kayıt

Giriş

TrForce

Guardians of Light ve Colossus guildlerimizde sizleride aramızda görmek isteriz.
Guildlerimize katılmak için Darth Malgus Server'ında bulunmanız ve sitemize üye olmanız yeterlidir.

Enson Forum Yazıları

  • Görüntülenecek mesaj yok

Gelecek Program

Entinlik Yok
Hoş geldiniz, Ziyaretçi
Kullanııcı Adı: Şifre: Beni hatırla

BAŞLIK: Topluluk Kontrolü (Crowd Control / CC)

Topluluk Kontrolü (Crowd Control / CC) 3 yıl 4 ay önce #953

  • Extremophile
  • Extremophile Kullanıcısının Avatarı
  • ÇEVRİMDIŞI
  • Senior Member
  • Gönderiler: 59
  • Teşekkür Sayısı: 38
  • Başarı: 5
TOPLULUK KONTROLÜ (CROWD CONTROL / CC)


Genel Bakış

Topluluk Kontrolü (bundan sonra CC olarak geçecek), dövüşün en az hasar verme kadar önemli bir öğesidir. Her sınıf CC konusunda donanımlı olmasa da, donanımlı olanlar, şu ya da bu şekilde düşmanlarının kapasitelerini sınırlayarak PVE’deki veya PVP’deki güç dengesini takımlarının lehine çevirebilirler.

CC Çeşitleri

CC birden fazla tiptedir.

1) Hareket Kısıtlama

CC’nin en yaygın biçimi, düşmanların hareketlerini kısıtlamaktır. Buna kapan (snare) denir. İki çeşit kapan vardır: Yavaşlatma (slow) düşmanın hareket hızını belirli yüzdelerde yavaşlatır, kökleme (root) ise düşmanı yere sabitler ve hareket etmesine olanak vermez. İki tür kapan da belirli bir süre devam eder ve biter. Fakat bu kapanlar düşmanın diğer aksiyonları yapmasına (dövüşme, yetenek kullanma, vs.) engel olmaz. Bazı durumlarda düşman bu kapanlardan kolayca kurtulabilir; mesela kapanlanmış hedefe hasar geldiğinde ya da hedef, her sınıfta 1’er tane bulunan CC kırıcı (kapandan kurtaran) yeteneği kullandığında… Diğer durumlarda ise kapanlar kırılamaz ve hedef kapanın süresinin bitmesini beklemek zorunda kalır.

2) Eylem Kısıtlama

CC’nin bir diğer yayın biçimi ise düşmanın eylemlerini kısıtlamaktır. Bu da birçok biçimde karşımıza çıkabilir. Düşmanın saldırma, savunma, yetenek kullanma ve kendi hareketlerini kontrol etmesini kısıtlama gibi… CC’nin bu biçimi de, kapanlar gibi kırılabilir.

3) Kilitleme

CC’nin en ağır biçimi kilitlemedir. Bu durumdaki bir hedef, karakterinin kontrolünü tamamen kaybeder ve hiçbir şey yapamadan dayak yemeyi izlemek zorunda kalır. Buna donma (freze), afallama (stun), göz bağı (mesmerize / mez) gibi yetenekler neden olur. Bu CC biçimleri, oyuncuların özel yetenekleri ve pasif yetenekleri haricinde kolay kolay kırılmaz, fakat düşmana hasar geldiğinde -neredeyse- her zaman kendi kendilerine kırılırlar.

Oyuncular İçin Topluluk Kontrolü

Oyuncular PVE’de güçlü kilitleme ve diğer CC yeteneklerine sahiptir. Fakat bunlar PVP’de süreleri oldukça kısaltılmış ve üst üste uygulanabilirliği sınırlanmış şekilde çalışır.

Sentinel (Marauder) / Smuggler (Agent) : Disable Droid / Slice Droid – Sadece Droidlerde işe yarayan 60 saniyelik etkisiz hale getirme. Dövüş sırasında kullanılabilir ama droide gelen hasar etkiyi kıracaktır.
Shadow (Assassin) / Scoundrel (Operative) : Mind Maze (Mind Trap) / Tranquilizer Dart (Sleep Dart) – Hedefin zihnini 60 saniyeliğine karıştırır. Droidlerde işe yaramaz. Stealth (Görünmezlik) gerektirir. Menzil: 10m. Cooldown yok.
Sage (Sorcerer) : Force Lift (Whirlwind) – Hedefi 60 saniye boyunca havaya kaldırır ve kapana alır. Dövüş sırasında kullanılabilir. Menzil: 30m. Cooldown: 60 saniye.
Commando (Mercenary): Concussive Round (Concussion Missile) – Hedefi 60 saniyeliğine yere düşürür. Dövüş sırasında kullanılabilir. Menzil: 30m. Cooldown: 60 saniye.

Not: Guardian / Juggernaut’un hard stun’ı yoktur. Fakat itme yetenekleri vardır.

Topluluk Kontrolünün Özel Karakteristikleri

Çoğu CC etkisi Azalan Verim (Diminishing Returns / DR) kuralına tabi tutulur. Yani bir düşmana herhangi bir CC yeteneği, üst üste çok fazla uygulanırsa, düşman üzerindeki CC süresi gittikçe azalacaktır. Hatta son noktada Resolve Sistemi yüzünden düşmanı CC’lere kısa bir süre için bağışık hâle getirecektir. Bu sistem tabii ki PVP’deki oyuncular için geçerlidir. PVE’de bu kadar katı bir kısıtlama yoktur –tabii ki boss’lar haricinde. Hatta bazı boss’lar kendi CC yeteneklerine sahiptir ve bunları, belirli fazlarda oyunculara karşı otomatik olarak kullanırlar.

Resolve (Azim) Sistemi

Resolve Sistemi, PVP oyuncularını sürekli CC’lenmeye karşı koruyan bir sistemdir ve karakter isminin hemen üstünde siyah beyaz bir bar ile gösterilir. Eğer bu bar tamamen beyaz dolmuşsa, bilin ki o oyuncu CC’ye karşı (bar tekrar boşalana kadar) bağışıktır; yani ona CC işlemez.

Bir karakter afallama (stun), uyku (sleep), düşürme (knockdown), kör etme (blind) ya da balistik bir etkiyle vurulursa, bir miktar Resolve Point (Azim Puanı) kazanır. Bu puan miktarı etki çeşidi ve süresine göre artar ya da azalır. Eğer tam kilitleme (hard stun) ya da düşürme (knockdown) yemişse, uykudan ya da kör etmeden daha fazla puan alır. Ek olarak, eğer hedef üzerinde aktif kontrol etkileri varsa, takip eden kontrol etkileri, bu etkilerin gücüne ve kalan zamanına bağlı olarak daha az azim puanı ekler.

PVP’niz açıldığı andan itibaren, portrenizin yanına Resolve bar’ı açılır. Azim puanı kazanmak karakterin Resolve bar’ını tamamen beyaza çevirir. Bir kez bar tamamen dolduğunda, o karakter bir süreliğine CC etkilerine bağışık olur. Karakter üzerindeki bütün CC etkileri bittiğinde ise Resolve bar’ı, sıfırlanana kadar boşalmaya başlar; bu noktada karakter bir kez daha kontrol edilebilir hale gelir ve Azim puanı alma işlemi yeniden başlar.
7 günlük bedava Subscription için Referal Link: www.swtor.com/r/WqTmFj
Son Düzenleme: 3 yıl 4 ay önce yazan Extremophile.
Sadece Kayıtlı kullanıcılar yazı yazabilir.
Sayfa oluşturma zamanı: 0.971 saniye

Kara Liste

Ortak kara listeye ulaşmak için buraya tıklayın

Üyelik Şartları

Üyelik Şart ve Koşullarını okumak için tıklayın