Bölüm 4) Disiplin Yolları .
Bu Karakter Özellikleri
LİNK'ine bakarak skil'lerin resimlerini de görebilirsiniz.
Öncelikle söyleyeyim, en yüksek DPS'i seçeceğim diye boşuna sevmediğiniz bir sınıfı oynamayın. Bu disiplin yolları her yamayla nerf'lenir (gücü azaltılır) ya da buff'lanır (gücü çoğaltılır). Siz sevdiğiniz rolü/disiplin yolunu seçin.
JEDI GUARDIAN / SITH JUGGERNAUT
Defense (Defans) /
Immorta (Ölümsüz)l: Main (ana)
Tank disiplini. Ön saflarda savaşmayı sevenler için. Bir elinizde ışın kılıcı, diğerinde shield generator (kalkan jeneratörü), hem gelen darbelerin gücünü azaltırsınız, hem de boss'lar için threat (tehdit) arttıran darbeler vurursunuz. Ana amacınız hasar vermek değil; PVE'de ana boss'u üstünüzde tutmak, PVP'de ise diğer oyunculara gelen hasarı üstünüze almak ya da hafifletmek. PVP'de tank'lar, puanlarını, emdikleri hasar üzerinden alırlar. Bu disiplin single target (tek hedef) tank'lama üstüne uzmandır. Ama ortamda birden fazla boss varsa ve uzaktaysalar, aggro tutmakta zorlanırlar. (Aggro: bir canavarın ya da boss'un saldırmak için en çok kimi tehdit olarak gördüğünü belirleyen mekanik.)
Not: Eğer tank disiplinlerine yeni başlamak istiyorsanız, Alan tank'lama yapan TROOPER: Vanguard/Shield Specialist ya da BOUNTY HUNTER: Powertech/Shield Tech daha uygundur.
Vigilance (İhtiyat) /
Vengeance (İntikam): DPS (hasar) disiplini. Gayet dayanıklı ve sert vuran bir disiplin. Amacınız yüksek hasar vermenin yanı sıra dayanıklı da olmaksa, tam size göre. PVE'de genellikle Wathcman Sentinel / Annihilation Marauder daha çok rağbet görür ama yine de iş görür. PVP'de, eğer tank oynamak istemiyorsanız ama tankımsı bir DPS oynamak istiyorsanız, arbede (melee) hasar verici sınıflar içinde bu iş için biçilmiş kaftan.
Focus (Odak) /
Rage(Hiddet) Güç'ün yolları bir Jedi Sövalyesine ya da Sith Juggernaut'a yoğun konsantrasyon ve daha önemlisi, odak sayesinde kendilerini açık eder.
Focus Guardian'lar düşmanı zayıflatan/yavaşlatan burst (ani-yüksek) ışın kılıcı vuruşları ve tüketen/kökleyen Güç yetenekleri kullanır.
Rage Juggernaut'lar ise Güç'ün karanlık tarafından çektikleri enerjiyle yüksek yıkıcı güç seviyelerine ulaşır. Bu gelişmiş sınıfın usta PVP'cileri, bu disiplin yolunu oynar.
JEDI SENTINEL / SITH MARAUDER
Bu disiplin yollarının hepsi DPS (hasar) disiplinidir.
Watchman (Gözcü) /
Annihilation (İmha): Oyunda şu anda (4.2 yaması) en yüksek hasarı veren melee DPS (arbede hasar) disiplini. PVE'de muhteşem bir DPS sergileyebiliyor. Fakat rotasyonu biraz zor. Burst (ani-yüksek) hasar vermek yerine hesaplanmış saldırılarıyla zaman içinde hasar (DOT) üzerine yoğunlaşmakta. DOT saldırıları bir anda hasar vermediği için beli bir süre içinde Burst'ten daha yüksek hasar oranına sahip. Bu yüzden bir alttaki Combat Sentinel / Carnage Marauder'dan daha hızlı öldürür. Eğer tankımsı değil de yüksek hasar verici ama orta dayanıklılıkta bir disiplin yolu istiyorsanız tam size göre.
Combat (Dövüş) /
Carnage (Kıyım): Melee (arbede) Burst (ani-yüksek hasar) DPS disiplini. Rotasyonu çok kolay. Sürekli basmak zorunda olduğunuz çok az skill var. Bir çok da defansif cooldown'ları var. Kısa zamanda yüksek hasar veren skilleri var. PVE'de de PVP'de de çok rahat oynayabilirsiniz. Eğer arbede sınıflara yeni başladıysanız sizin için biçilmiş kaftan.
Concentration (Konsantrasyon) /
Fury (Öfke) Anda mutlak farkındalık sahip olunacak bir Güç (The Force) getirir --
Konsantrasyon Sentinel'in iyi bildiği bir gerçek. Ya da öfkeye odaklanan
Fury Marauder, Güç'ün karanlık tarafından inanılmaz bir yıkım enerjisi çekebilir. Bu disiplin yoluna sahip sınıflar, her ne kadar çok düşmanla birden yüzleşmeleri gerekse de düşmanların, kendisini tüketme denemelerine karşı koruma sağlayan dengeli bir duruş (stance) sergilerken, odaklanmış seri bir güçle savaşın içine atlarlar. Daha çok deneyimli oyuncular için Burst DPS ve Crowd Control (kalabalık yönetimi --stun'lar, slowlar filan) ağırlıklıdır.
JEDI SHADOW / SITH ASSASSIN
Kinetic Combat (Devimsel Dövüş) /
Darkness (Karanlık): Light armor (hafif zırh)
tank disiplini.Giydiği zırh tipi yüzünden oynaması en zor tank sınıfıdır. Güç (The Force) ile kuvvetli bir bağ Kinetik Dövüş Shadow'a düşmanın vuruşlarını üzerine çekerken, bunlardan korunma sağlar. Buna bir de Güç bazlı ofansif yetenekleri de ekleyince,
Kinetik Shadow herhangi bir düşmana karşı güçlü bir koruma olabilir... / Karanlıkta koruma vardır. Bir
Darkness Assassin, Güç'ün karanlık tarafını kullanarak, gelen saldırıları savuşturmasıyla, müttefiklerini savunur. Ayrıca Force Lightning (şimşek) yeteneğiyle, en güçlü düşmanlara karşı bile ayakta kalabilir.
Infiltration (İçeri Sızma) Deception (Hile): Hafif zırh DPS disiplini. Eğer ki görünmez olup pusu kurmaya yatkın bir savaş stilini seviyorsanız tam size göre.. Görünmezliğin verdiği sürpriz avantajı sayesinde koordineli saldırılar planlayan
Infiltration Shadow, uygun zamanın gelmesini bekleyen bir pusu ustasıdır. Özel bir Güç tekniği kullanarak, Shadow'un saldırıları doğru planlandığında gittikçe artan bir şekilde daha da etkili olabilir... /
Deception Assassin, aklında bir planla Güç'ün belirsiz derinliklerinden ortaya çıkar. Assassin saldırıları bastırdıkça, Force Lightning (şimşek) çift taraflı ışın kılıcında birikir ve düşman, ne olduğunu bile anlayamadan devasa bir enerji deşarjıyla sonuçlanır.
Serenity (Sükûnet) /
Hatred (Nefret): Birden fazla düşmana karşı DPS disiplini. Genellikle PVP içindir.
Serenity Shadow farkındadır ki Güç su gibi akar ve medcezirlenir ve bu bilgiyi avantajına kullanır. Güç'ü birden fazla düşmana karşı kullanırken, onlardan can da çeken Serenity Shadow yakın dövüşte bile bile düşmanlarına karşı durabilir... / Nefret, Güç'ün karanlık tarafının yakıtıdır ve kimse bunu
Hatred Assassin'den iyi bilemez. Birden fazla hedefe aynı anda hasar verebilen karanlık Güçlere emir verebilen Hatred Assassin, aynı zamanda bu düşmanlardan can çekebilir ve herhangi bir düşmanla yüz yüze dövüşebilir.
JEDI SAGE / SITH SORCERER
Seer (Kâhin) /
Corruption (Yozlaşma): En popüler
Heal (iyileştirme) Disiplini.
Seer Sage, canlandırma/iyileştirme uzmanı Consular'dır. Güç'ün aydınlık tarafndan çektikleri enerjiyle, dostlarını iyileştirirler ve onlara saldırılara karşı koruma verirler ki onlar da en zor savaşlara bile devam edebilsin. Bir Kâhin, ihtiyacı olanların yılmaz savunucusudur... / Güç'ün karanlık tarafı bir çok fayda sağlar, bunlara ölümün kendisinden korunmak da dahildir. Güç'ten gizemli enerjiler çekerek zarardan korunabilen
Corruption Sorcerer, yaralı müttefiklerinin savaşa devam etmelerini sağlayabilir.
Telekinetics (Telekinetik) /
Lightning (Şimşek): En popüler Force kullanıcısı disiplini. Şimşeği herkes seviyor sanırım
Telekinetik Sage çevreyle bir olarak, Güç'ün aydınlık tarafından çektiği enerjiyle çevredeki öğelerin esansını ve fizik kurallarını manipüle edip, uzakta atışlar yapabilir. Türbülans dalgaları ve telekinetik enerjinin sel gibi rüzgarlarıyla, en güçlü düşmanlara bile boyun eğdirebilir... /
Sith'lerin bütün karanlık sanatları içinde çok azı Şimşek Güç'ünün görünüşü ve hasarına rakip olabilir. Saf Güç enerjisinin deşarjıyla,
Lightning Sorcerer uzak bir mesafeden yaptığı cezalandırıcı saldırılarıyla hedefini mahveder, onları sarsılmış ve korunmasız bırakır --tabi ölmemişlerse.
Balance (Denge) /
Madness (Cinnet): PVP'de birden çok düşmana karşı bir disiplin. Dengede huzur vardır ve kimse bunu
Balance Sage'den iyi bilemez. İç huzuru sayesinde birden fazla düşmanla aynı anda başa çıkabilen ve düşmanlarının canını absorbe eden Balance Sage, heybetli duruşuyla uzak mesafe çatışmalarda çok başarılıdır... / Güç'ün karanlık tarafının bilinmeyen diplerine dalmak delilik getirir, fakat bu deliliğin verdiği cinnet aynı zamanda engin bir güç de verir. Birden fazla düşmanla aynı anda başa çıkabilen
Madness Sorcerer, aynı anda onların kalplerine terör aşılar ve uzaktan yaşam enerjilerini (can) çeker. O hiçbir şeye benzemeyen karanlık bir tehdittir.
REPUBLIC SCOUNDREL / IMP. OPERATIVE
Sawbones (Cerrah) /
Medicine (Hekim):
Heal (İyileştirme) disiplini. Son çıkan tıbbi teknolojilerle silahlanmış bir yeraltı dünyası karakteri olan
Hekim /
Cerrah kritik öneme sahip bir müttefiktir. Tek hedef (single target) ya da birden fazla hedef iyileştirme olsun, fark etmez; o her zaman için takım üyelerinin, savaşın hararetinden canlı çıkmaları için yardımcı olur.
Scrapper (Kavgacı) /
Concealment (Gizlenme): Yumruklarını düşmandan esirgemeyen
Kavgacı /
Gizlenme Uzmanı görünmezliklerini kullanarak, gölgelerin içinden çıkıp, dikkatlice hesaplanmış ataklarını düşmanın üstüne yağdırır. İşler kızıştığında, tekrar gölgelerin arasına karışarak dövüşten kaçabileceği gibi, gerektiğinde düşmanını afallatabilir (stun) ya da güçsüzleştirebilir (debuff).
Ruffian (Vahşi) /
Lethality (Ölümcül): Fırsatları kaçırmamada hiçbir zaman çekingen olmayan
Vahşi Scoundrel /
Ölümcül Operative, küçük - büyük her türlü dövüşten alnının akıyla çıkabilecek kadar beceriklidir. Vahşi Scoundrel şarapnel bombası ve yakın menzilden bıçakla kaos yaratırken:; Ölümcül Operative, zehirlere olan ilgisi sayesinde, farklı bir ölümcül kudrete sahiptir. Bu iki disiplinin etkisi Zaman İçinde verdikleri hasar ile
(DoT) kendisini giderek artan bir tüketmeyle gösterir.
REPUBLIC GUNSLINGER / IMP. SNIPER
Bu disiplin yollarının hepsi DPS (hasar) disiplinidir.
Sharpshooter (Keskin Nişancılık) /
Marksmanship (Keskin Nişancılık): Şimdiden söyleyeyim: 4.0'dan sonra öyle bir nerf yediler ki 3k dps'i bile zor görüyorlar. Yani bunu level atlamak dışında OPslardan filan kullanmak zor... Mükemmel atışı yapmak için çelikten sabrıyla silahlanan Keskin Nişancı, Gunslinger'ların en sinsisidir. Uzak bir siperden nişan alarak, harap eden bir açılış salvosu yapar ve bu salvoyu kurnaz atışlar ve zırha nüfuz eden lazer atışları takip eder. Sıfırdan başlıyorsanız level atlamak için en kolayı. Rotasyonu çok kolaydır, enerji yönetimi konusunda en iyisidir, enerjiniz pek bitmez. Kolaydır ama hasar potansiyeli de haliyle diğer iki disiplin yolundan daha düşük.
Saboteur (Sabotajcı) /
Engineering (Mühendis):
Kaçakçı /
Mühendis olmanın iyi yanlarından biri de yüksek teknoloji el bombalarına sahip olmak. Güvenli bir mesafeden kaos yaratmak için birebir. Normalde PVE disiplini fakat PVP'de de oynanabiliyor. Dikkat: PVP'de ilk hedef olarak bu disiplini, hatta Gunslinger'ı seçiyorlar çünkü çok kolay ölüyor. Düşmanı yavaşlatan ve DOT (Damage Over Time / Zaman içinde hasar) veren skill'lerin yanında, burst (yüksek) hasar veren bombalı ve çift lazer silahlı yetenekleri var. Ayrıca AOE (Area of Effect / Alan) skillerinin en güçlüleri bu disiplinde.
BU LİNKTEKİ ROTASYONa bakarsanız 3 farklı rotasyonu olduğunu görürsünüz. 1 Açılış, 1 Ana rotasyon, 1 Burst (yüksek) hasar rotasyonu. Hangi rotayı dövüşün neresinde izleyeceğinize dövüş fazlarında karar vereceksiniz.
Full Türkçe Rehbler için link'e tıklayın
Dirty Fighting (Kirli Dövüş) /
Virulence (Zehirlilik): PVP'ye en uygunu ama PVE'de de iyi hasar verir. Eğer kirli dövüşmeyi ve DOT (zaman içinde hasar) veren tipte sınıfları seviyorsanız tam size göre. Bu sınıf bleed (kanama) hasarı verir ve bu DOT'tur; her Wounding Shouts (Yaralayıcı Atış) yaptığınızda, bu kanama hasarları ayrıca hasar verir. Ek olarak mobility (hareket kabiliyeti) en yüksek disiplin budur. Diğerlerinde çoğunlukla olduğunuz yerde durmak zorundasınız (çünkü bazı skiller siper almadan çalışmıyor).
REPUBLIC COMMANDO / IMP. MERCENARY
Healer (İyileştirici) / Bodyguard (Badigard) Heal (iyileştirme) disiplini. Ön safların sadece birazcık gerisinde (kısa menzil), müttefiklerini savaşa hazır ve nazır tutarlar. Hasar İzleme ekipmanları ve ileri kolto enejkte sistemleri sayesinde, ofansif saldırının hızını yüksek tutmada yardımcı olurlar.
Gunnery (Silah Uzmanı) /
Arsenal (Mhimmatçı): DPS disiplini. Az eforla çok DPS yapmak isterseniz tam size göre. Silah
Uzmanı /
Mühimmatçı, uzak menzil ağıt top benzeri lazer silahları üstünde uzmanlaşmış disiplinlerdir. Karşılarına çıkacak kadar talihsiz olan düşmanlarını, tahrip gücü yüksek
blaster lazeri /
füze-ateş sistemi yaylım atışları ile hüsrana uğratırlar.
Assault Specialist (Saldırı Uzmanı) / Innovatie Ordnance (Devrimsel Donanım): Savaşın kaosunu kendi avantajlarına kullanmak, bunların en iyi yaptığı şeydir. Tabii ki bu kaosun yaratılmasında kendi payları da büyüktür; delici (debuff) mermileriyle dolu silahları, yıkıcı bombardımanlarla düşmanı zayıflatarak içten çökerterek sadece güçlülerin atlatabileceği bu curcunayı daha da artırarak, düşmanlarına büyük hasarlar verirler.
REPUBLIC VANGUARD / IMP. POWERTECH
Shield Specialist (Kalkan Uzmanı) / Shield Tech (Kalkan teknolojisi):
Off-tank (yardımcı tank) disiplini. Alan tank'laması muhteşemdir. Savaşta ön safları güçlü bir Tech (teknoloji) saldırısı ile bombardıman yağmuruna tutarken, gelen her türlü ofansif saldırıyı da göğüsleyebilir. Vanguard tank, teknoloji temelli gaz, blaster cannon ve elektrik saldırılarını tercih ederken, Powertech ise lav silahı (ateş/elemental) ve enerji türü saldırılarda ağırlıklıdır.
Plasmatech (Plazma teknolojisi) / Pyrotech (Kundakçı): Burst disiplini. Karanlıkta kaldınız ve önünüzü göremiyor musunuz? Işığa mı ihtiyacınız var? Çözüm işte burada: Plazma/Ateş teknolojisindeki son yenilikler, bu iki disipline, yollarını yakarak ve eriterek açma kudretini bahşeder. Onlar sınıflarının, bütün disiplin yolları arasındaki en yıkıcı güçtür.
Tactics (Taktik Uzmanı) / Advanced Prototype (İleri Prototip): DoT disiplini. Bu son disiplinlerimiz ise düşmana yüksek bir verimlilikle, odaklı bir saldırı başlatmak için birebirdir. Yakın menzilden vibro-kılıçlarla düşmanı deşebilirken, orta menzilden ise patlayıcı plastik bombaları, zaten kesikler içinde olan düşmanın işini bitirmek için kullanırlar. Bunların hepsi, düşmanı devirmekte kullanılan verimli stratejiler kurmak için yeterli ekipmanlardır.